Benji

Kom nyligen hem ifrån Benjamins place, han går filmtvåan på min skola. Han är väldigt inne i sitt jobb och brukar aldrig vara med när vi andra på filmlinjen hittar på något tillsammans, men man märker ändå att han är skittrevlig och kul att prata med och sådär. Så jag och Lovisa bestämde oss för att ordna helgplaner med honom, typ lära känna honom lite bättre.
Lovisa hade tyvärr bakisångest och pallade inte följa med. Men Benjamin sa att jag gärna fick komma själv ändå, och internatet var så jävla dött idag, så då gick jag dit själv.
Jag hade jättetrevligt, Benji är en riktig old school ordentlig värd.
 
Jag hade förväntat mig att vi skulle laga middag tillsammans liksom, men när jag kom dit stod allt redan på spisen. Han hade gjort en så SJUUUKT GOD paella med svamp, räkor, broccoli, bönor, majs, jag vet inte vad, så galet gott var det. Sedan hade han dessutom gjort någon sorts brownies på svarta bönor med valnötter och havssalt. Herregud. Sikken kille alltså.
 
 
Jag hängde där i runt sju timmar tror jag. Vi kollade på första Harry Potter, spelade på en sån där grej med plastgubbar på pinnar som man snurrar?, kollade på KISS-intervjuer på youtube, spelade Guitar Hero/Rock Band (jag på gitarr, Benji på gitarr/sång), satt och snackade lite generally. Hade skitkul.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback