Softar, glassar, jular

Verkar som att de flesta är missnöjda med denna app, den fungerar tydligen skitdåligt, men jag tänkte prova ändå.

Idag har jag softat hela dagen, förutom två trips till Täby Centrum som lyxigt nog ligger 500 meter från farsans hus. Den första tripen i morse för att köpa cigg, den andra tripen för att köpa en extern hårddisk. Min laptop verkar inte ha långt att leva.
Nåväl, tillbaka till softandet.
Jag har, några icke-bokstavliga århundraden efter alla andra, fattat tycke för det här spelet Plague Inc. Men jag tycker det är kasst att det kostar 7 spänn för mobil/surfplatta, alternativt är helt gratis, medan man kan köpa det till PC för ~90 euro. Liksom. Vad hände med spelets värde där, mobil- och PC-versionerna verkar ju ändå ganska lika. Dåligt.
Som sagt, jag är hos papi i Stockholm. Jag åkte hit över jul, just för att slippa fira jul. En av de få saker som jag och papi har gemensamt, är vår totala brist på julstämning och intresse för högtider i överlag. Så ingen gran som luktar konstigt, ingen uppesittarkväll med SVT-traditioner som man skiter i, ingen Alladin-ask där alla ens favoritsmaker tagits bort eller blivit uppätna, ingen släkt som man tvingas småprata med i åtta uttöjda timmar som om det ens är möjligt (inte för att jag har någon släkt kvar). Fast det blev mini-julbord i form av skinka + brysselkål + potatis + russinbröd.
Fast jag fick julklappar, vilket jag inte förväntade mig. Pappa lyfte upp en Samsung tab vaddennuheter från bordet och frågade "är det här något intressant eller?" till vilket jag svarade "ja" och han sa "här, ta den". Sen fick jag ett presentkort på Kjell & Co. också, vilket är nice.
Innan jag åker hem till Gotland måste jag besöka det relativt nyöppnade Dunkin' Donuts i Täby Centrum. Jag menar, det är Dunkin' Donuts, jag måste. Trots att det kommer kännas fett weird att gå och käka munkar helt ensam. Bror kanske kan haka på eller något.
Runt nyår kanske jag får träffa Hampus för första gången på jättelänge, det är kul. Sen på själva nyårsnatten ska jag nog på fest i Towe och Kevins nya lägenhet, är fett taggad.
Jag lever just nu upp till min bloggtitel, då jag sitter och käkar glass strax efter midnatt. På sexan går det någon kass sci-fi-film, jag har en katt som softar ihjäl sig mot/på mitt ben. Jag kan röka inomhus, och det gör jag, och det är nice. Igår badade jag i badkar, vilket är värt att nämna då min familj har sju bostäder och det bara finns badkar i en av dem (och jag må hellre dö än att vistas i pooler, sjöar och hav, men jag älskar att bada i badkar). Mår lite illa pga. överkonsumption av russinbröd och glass (har förmodligen gått upp minst 5 kg denna vecka, så är det alltid när man hälsar på pappa; han lagar en massa fet mat så att man lägger på sig några kilo, sen blir man aldrig av med dem för att man är en hopplös latmask som aldrig rör på sig). Men men, allt känns okej. Smileyface.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback