Let's go to the maaall - tODAAAY

Ännu en dag då dagsljuset nästan kokat klart utan att man ens funderat på att gå och lägga sig. Tyvärr inte på ett mitt-liv-är-intressant-och-det-är-fest-varje-kväll-kind of way.
Tänkte dra till centrum om någon timme eller så. Köpa cigg. Fika kanske? Helt ensam. Inte alls patetiskt. Nej, ingen fika.
Köpa... En ny bok? Jag läser för lite. Men hur vet jag att boken är läs- och köpvärd om jag inte läst den? Det är typ därför jag aldrig läser. Vilket är sjukt korkat egentligen. "Men TÄNK OM den inte lever upp till mina förväntningar? Va?"
Det är rätt jobbigt att läsa, just hela böcker alltså. Tar lång tid.
Jag älskade att läsa när jag var liten, och jag ville skriva böcker själv också. Men inte nu längre.
Jag har märkt på flera hörn att jag blir sämre med åren. Jag blir mer omogen ju äldre jag blir, jag har väldigt, väldigt långsamt gått upp i vikt hela tiden under de senaste 5 (?) åren, och med tanke på hur lat jag är så lär jag väl bara fortsätta bli fetare tills jag dör, lel. Och sen på senaste tiden har jag ertappat mig själv med att säga en massa stereotypiska white girl-grejer.
TILL EXEMPEL, igår vid ungefär samma tid som nu sa jag till Connor och Nicole "omg the mall opened 5 minutes ago and I'm still at home". I sitt sammanhang lät det mycket mindre white girly, men liksom. Den meningen.
Under samma konversation sa jag liknande saker, såsom "omg the mall doesn't open for another 2 hours, kill me now." Jag har blivit ett monster. Ett frappe-sugande monster.
IALLAFALL. On-topic; jag vill köpa någonting, annat än cigg alltså. När jag ändå sminkar mig och går dit, liksom. Men vad?..
Jag återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback